*Technical News - ©Photo – News - ©NikosT Photographer

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Πώς Δημιουργώ Καλλιτεχνικές Φωτογραφίες με το Prisma

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Tags: Prisma
Πλέον υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσθέσουμε εφέ σε φωτογραφίες. Το Prisma, όμως, ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή, αφού δημιουργεί καλλιτεχνικές φωτογραφίες με έναν διαφορετικό και πρωτοποριακό τρόπο. Παρακάτω θα δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την εφαρμογή για να δώσουμε εύκολα και γρήγορα μια καλλιτεχνική όψη στις φωτογραφίες μας.
Το Prisma είναι μια σχετικά νέα εφαρμογή για κινητά και tablet, που υπόσχεται να μετατρέψει οποιαδήποτε φωτογραφία σε “έργο τέχνης”.







Σε τι διαφέρει η 4Κ από την 1080p

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Ultra High-Definition - 4Κ! Τι πρέπει να ξέρετε για αυτή την τεχνολογία.

Εδώ και λίγο σχετικά καιρό έχει εδραιωθεί στο μυαλό των καταναλωτών η τεχνολογία 1080p για τις τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας. Πλέον μια νέα μορφή, η 4Κ, έρχεται να ταράξει τα νερά! Ίσως έχετε δει το λογότυπο «4Κ» σε τηλεοράσεις, βιντεοκάμερες και άλλα προϊόντα και σε ταινίες που γυρίστηκαν σε 4Κ ανάλυση. Τι ακριβώς σημαίνει όμως 4Κ;



Kάμερες χωρίς φακό. Το τεχνολογικό παράδοξο θα γίνει πραγματικότητα

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Tags: Kάμερεςχωρίςφακό
\n\n
Η είδηση διέρρευσε πριν δύο ημέρες από τον ιστότοπο της\nΗitachi και οι ιάπωνες διακηρύσσουν ότι θα έχουν έτοιμο προϊόν ως το 2018 με\nπρώτη υλοποίηση σε οχήματα αυτόνομης οδήγησης, βιομηχανικά ρομπότ και κάμερες\nασφαλείας. Αυτό μας κάνει να υποψιαζόμαστε ότι η ποιότητα δεν θα είναι,\nτουλάχιστον σε αρχικό στάδιο, ανταγωνιστική των κανονικών φωτογραφικών μηχανών\nαλλά ποιός ξέρει τι γίνεται σε βάθος χρόνου;
\n\n
Για να δούμε με λεπτομέρειες πως έχουν τα πράγματα σύμφωνα\nμε τη Ηitachi. To σύστημα αυτό τους επιτρέπει τη λήψη video εικόνας, χωρίς\nφακό. Στη θέση του οπτικού μέσου υπάρχει ένα πολύ λεπτό πλαστικό υλικό σε μορφή\nφιλμοειδούς δίσκου με συγκεντρικούς κύκλους σε μορφή “σάντουιτς” με τον\nαισθητήρα. Η εστίαση επιτυγχάνεται εκ των υστέρων με την τεχνική Moire fringe.\nΚαθώς η φωτεινή δέσμη διέρχεται από το λεπτό στρώμα πλαστικού (φιλμ) και η\nαποτύπωση των συγκεντρικών σκιών του δίσκου και προκαλείται ελεγχόμενο φαινόμενο\nmoire ανάλογο με τη γωνία πρόσπτωσης της δέσμης φωτός. Μετά αξιοποιώντας\nακολουθίες Fourier γίνεται ο μετασχηματισμός της κανονικής εικόνας. Επακολουθεί\nη εστίαση που μπορεί να γίνει σε ρυθμό 30fps.
\n\n
H παραπάνω εφεύρεση θα παρουσιαστεί στο Διεθνές Συνέδριο για\nτους αισθητήρες και το Ιmaging (ΙWISS 2016) στο Τόκιο (17-20Noεμβρίου 2016).
\n\n
Δεν είναι σίγουρα ακόμη ποιά θα είναι η εμπορική εφαρμογή\nτης επινόησης της
\n\n
Ηitachi και πως θα εξελιχθεί. Επίσης δεν είναι η πρώτη φορά\nπου εμφανίζεται στο προσκήνιο η ιδέα της φωτ. μηχανής χωρίς φακό. Ας θυμηθούμε\nτο project του ερευνητή του ΜΙΤ Gordon Wetzstein (2014) που δουλεύει με ειδικό\nchip της Rambus και τα πειράματα των Εργαστηρίων Bell (2013) που καταγράφουν τρισδιάστατες\nεικόνες με αισθητήρα ενός pixel (!!). Από καιρό τρέχει η έρευνα με ειδικούς\nμικροφακούς που εκτός από τη διαχείριση του φωτός που προσπίπτει στις φωτοδιόδους\nτων αισθητήρων θα μπορούν και να εστιάζουν.
\n\n
Ίσως αυτή η προσέγγιση έχει περισσότερη τύχη  μακροπρόθεσμα. Πάντως είναι φανερή η αναζήτηση\nλύσεων που θα παρακάμπτουν τους πολλούς περιορισμούς αλλά και το πολύ υψηλό\nκόστος της κατεστημένης οπτικής τεχνολογίας στον ψηφιακό αιώνα. Φανταστείτε μια\nψηφιακή κάμερα για την οποία δεν θα πληρώνατε ποτέ εξτρά φακό. Ίσως τα γνωστά\nεργοστάσια της βιομηχανίας του Imaging να μην έχουν κίνητρο να προωθήσουν\nτέτοιες λύσεις τη στιγμή που κερδοφορούν πιο πολύ από τους φακούς παρά τις\nμηχανές.
\n\n
Αυτό όμως δεν αποκλείει την καινοτομία που θα προέλθει από\nμη παραδοσιακή κατεύθυνση, ίσως από τον κόσμο των smartphone που επενδύει\nαφειδώς.

\n\n
Π. ΚΑΛΔΗΣ






Χειμώνας. Φωτογραφίζοντας στα χιόνια

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Tags: Φωτογραφίζονταςσταχιόνια
Ο φετεινός χειμώνας, κόντρα στις προβλέψεις από τις Κασσάνδρες, μας αντάμειψε με πλούσιες χιονοπτώσεις. Στα λευκοφορεμένα βουνά και τα χιονοδρομικά κέντρα, στις ορεινές περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού, οι φίλοι της φωτογραφίας έχουν φέτος αρκετές ευκαιρίες. Κόντρα στην κοινή πεποίθηση, οι αντίξοες καιρικές συνθήκες δεν πρέπει να σταθούν εμπόδιο αλλά να γίνουν προτροπή και … Περισσότερα..





Το χρώμα στη σύνθεση. Η δύναμη και το νοηματικό περιεχόμενο των χρωμάτων

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Tags: Τοχρώμαστησύνθεση
Ξεκινώντας από την προοπτική, την ισορροπία των γραμμών, τα σχήματα και τη φόρμα, την επανάληψη των αντικειμένων και την αξιοποίηση του φωτισμού, ως βασικών παραμέτρων της σύνθεσης, καταλήγουμε σε μια διάσταση που σπάνια εκμεταλλευόμαστε όσο πρέπει.. Το χρώμα. Ενώ οι ζωγράφοι, γραφίστες και άλλοι εικαστικοί καλλιτέχνες ελέγχουν απόλυτα το χρώμα των δημιουργιών τους, οι φωτογράφοι … Περισσότερα..




Live View. Ζωντανή προεπισκόπηση και autofocus

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Είναι γνωστό ότι όλες οι ψηφιακές compact διαθέτουν ζωντανή (σε πραγματικό χρόνο)  προεπισκόπηση της εικόνας στο κάδρο μας. Αυτό είναι σχετικά εύκολο, αφού δεν παρεμβάλλεται κανένα εμπόδιο μεταξύ φακού και αισθητήρα. Έτσι, με την ενεργοποίηση της μηχανής, ο αισθητήρας δέχεται το προσπίπτον φως, σχηματίζει το είδωλο και μετά από ορισμένη επεξεργασία το απεικονίζει στην οθόνη … Περισσότερα..





Τηλεφακοί & κατοπτρικοί φακοί. Φέρνοντας τον κόσμο πιο κοντά

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Όλοι γνωρίζουμε ότι ένας φακός δέχεται τις ακτίνες του προσπίπτοντος φωτός και τις εστιάζει στην κυρία εστία, δηλαδή στο σημείο που βρίσκεται το φιλμ (ή ο αισθητήρας) ώστε να σχηματιστεί το φωτογραφικό είδωλο. Η απόσταση αυτού του σημείου (δηλ. της κυρίας εστίας) από το κέντρο του φακού είναι η εστιακή απόσταση του κάθε φακού, κάτι … Περισσότερα..





Kόντρα φως. Εχθρός ή σύμμαχος;

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Στην αρχή της φωτογραφικής μας ενασχόλησης όλοι μας συμβουλεύουν να ακολουθούμε με ευλάβεια τους κανόνες. Μετά από καιρό και όταν αποκτήσουμε πείρα, αρχίζουμε να τους αμφισβητούμε… “Όχι κόντρα στον ήλιο, γιατί θα τρελαθεί το φωτόμετρο” στα πρώτα βήματα. “Να πειραματιστούμε με το κόντρα φως (contre jour)” μετά, όταν μάθουμε τα βασικά. Τι συμβαίνει λοιπόν με … Περισσότερα..





Φυλλωσιές & πυκνή βλάστηση. Γιατί παραπλανούν τη φωτομέτρηση;

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Πολλές φορές έχουμε γράψει τη φωτομέτρηση των ψηφιακών φωτ. μηχανών. Κατά βάση είναι πολύ αξιόπιστα εφόσον βασίζονται σε πολυζωνικά συστήματα που κατανέμουν την επιφάνεια του καρέ σε πολλές περιοχές και χαρτογραφημένη μνήμη ώστε να μην εξαπατούνται από δύσκολες συνθήκες όπως το κόντρα φως, τυχόν ύπαρξη ισχυρών φωτιστικών σε κάποια σημεία, έντονο κοντράστ σκηνής κλπ. κείμενα … Περισσότερα..





Single vs. continuous AF. Εστιάζοντας σε ακίνητα και κινούμενα αντικείμενα

Δημοσιεύθηκε από σε *Technical News ·
Οι σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές προσφέρουν πολλές ευκολίες αυτοματοποιημένης εστίασης. Όμως αν τις αναλύσουμε θα πρέπει να θέσουμε τις εξής βασικές διακρίσεις: Single/Continuous AF, ένα ή πολλά σημεία ΑF. Σήμερα θα ασχοληθούμε με τo πρώτο. Αν και οι κατασκευαστές, εκούσια ή ακούσια, μας μπερδεύουν με τις ονοματολογίες: για παράδειγμα, OneShot/AiServo η Canon και Single/Continuous Servo η … Περισσότερα..



Παλαιότερες δημοσιεύσεις
©copyright design and developer 2016 - 2017 ©NikosT All rights reserved
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού