Τι γίνεται όταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο “μείνει” από ρεύμα;
Οι επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν βελτιωθεί σημαντικά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν μεγάλες προσπάθειες.
Ωστόσο, όσο και αν το θέλουν, ακόμα τα ηλεκτρικά δεν έχουν φτάσει στο ίδιο επίπεδο με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Ενώ, λοιπόν, για τα συμβατικά οι οδηγοί είναι προετοιμασμένοι για κάθε δυσκολία, ακόμα και αν μείνουν από καύσιμο, δεν ισχύεο το ίδιο για τα ηλεκτρικά.
Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν αν το ηλεκτιρκό τους αυτοκίνητο μείνει από ρεύμα.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες, συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του άρθρου.
Οδική βοήθεια αν μείνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα που ο οδηγός θα περπατήσει με ένα μπετόνι σε κάποιο κοντινό συνεργείο για να προμηθευτεί καύσιμα, ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού δεν έχει την ίδια επιλογή.
Αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μείνει από ρεύμα, μόνος σωτήρας είναι η οδική βοήθεια. Ωστόσο, παρότι πλέον οι εταιρείες παροχής οδικής βοήθειας έχουν και μπαταρία για να φορτίσουν το όχημα, η υπηρεσία τους χρεώνεται έξτρα.
Βέβαια, εκτός από την Οδική Βοήθεια, σε περίπτωση βλάβης, οι οδηγοί μπορούν να απευθυνθούν και στους ίδιους τους κατασκευαστές.
Μέσω της εγγύησης κινητικότητας, που παρέχουν με την αγορά του οχήματος, είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες στην αντιμετώπιση κάθε βλάβης.
Με βάση, μάλιστα του Elektroautomobil, μπορεί να γίνει και η μεταφορά του οχήματος στο συνεργείο ενός συνεργάτη service, σε ένα φορτιστή ή ακόμα και σπίτι.
Πως θα αποφύγει ο οδηγός την ακινητοποίηση;
Κάθε ηλεκτροκίνητο διαθέτει έναν υπολογιστή ταξιδιού, ο οποίος κατά κανόνα φανερώνει στον ιδιοκτήτη, αν μια μπαταρία πρόκειται να αδειάσει σύντομα. Παράλληλα, μπορεί και περιγράφει τη διαδρομή προς τον επόμενο σταθμό φόρτισης.
Τα συγκεκριμένα σήματα δεν πρέπει να αγνοούνται από τους οδηγούς, ακόμα κι αν τους στερήσουν χρόνο από το ταξίδι τους. Μόνο με αυτό το τρόπο ο οδηγός θα αποφύγει να μείνει από ρεύμα στη μέση του πουθενά.
Ακινητοποιούνται συχνά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ADAC , διαπιστώθηκε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο επιρρεπή σε βλάβες σε σχέση τα οχήματα εσωτερικής καύσης.
Η έρευνα έγινε το 2018 στη Γερμανία και αφορούσε 400 βλάβες ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ διεξάχθηκαν συνολικά 3,9 εκατομμύρια αποστολές.
Τι δεν επιτρέπεται να κάνει ο οδηγός σε περίπτωση βλάβης;
Σε περίπτωση βλάβης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο οδηγός δεν πρέπει να ακουμπήσει κανένα από τα πορτοκαλί καλώδια, που βρίσκονται κάτω από τη λαμαρίνα του δικού σας ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με το AutoAgora, εξαιρέσεις ισχύουν μόνο για έμπειρους ειδικούς, ενώ όλοι οι άλλοι χρήστες οφείλουν να καλέσουν έναν ειδικό.
Επιτρέπεται η ρυμούλκηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Η ρυμούλκηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι εφικτή, καθώς η ενέργεια που παράγεται στον κινητήρα του, γίνεται μέσω ενός άξονα.
Όμως, αν η ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα, ρέει χωρίς να είναι ενεργοποιημένος ο υπολογιστής ταξιδιού, μπορεί να προκύψουν υψηλές επαγωγικές τάσεις.
Αυτό θα έχει ως αποτελέσμα, να δημιουργηθούν προβλήματα στη διαχείρηση του οχήματος, με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να χρειάζεται επειγώντος φορτιστή.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ρυμούλκηση
Δεν γίνεται η ρυμούλκηση ηλεκτρικού οχήματος
Μπορούν να φορτίζονται εν κινήσει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Όχι, μόνο όσα μπορούν να ανεφοδιάζονται με συνεχές ρεύμα. Παραδείγματος χάριν, το Renault Zoë δεν ανήκει αυτή την κατηγορία.
Αντιθέτως, το Nissan Leaf, το Hyundai Ioniq και τα μοντέλα της Tesla, έχουν την δυνατότητα να φορτίσουν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Τύποι φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ σημαντική για να έχει ο οδηγός ένα ήσυχο ταξίδι, χωρίς να ανησυχεί αν θα μείνει στη μέση του δρόμου εξαιτίας της έλλειψης ρεύματος.
Έτσι, είναι απαραίτητο να γνωρίζει ποια τύποι φόρτισης που υπάρχουν και πότε μπορεί να τα χρησιμοποιήσει:
Εξωτερικός Φορτιστής AC
Εξωτερικός Φορτιστής DC
Οι φορτιστές μπορούν να είναι είτε μονοφασικοί, δηλαδή μέχρι τα 7,36kW/32Α, είτε τριφασικοί δηλαδή μέχρι τα 42kW/60A.
Εξωτερικός Φορτιστής AC
Ο εξωτερικός φορτιστής AC, συνδέονται με τον AC/DC εσωτερικό φορτιστή του οχήματος και του δίνουν AC ρεύμα. Ο φορτιστής του οχήματος, στη συνέχεια, μετατρέπει το AC ρεύμα σε DC και φορτίζει την μπαταρία.
Εξωτερικός Φορτιστής DC
Αντίθετα, ο εξωτερικός φορτιστής DC, τροφοδοτείται με εναλλασσόμενο τριφασικό ρεύμα, το οποίο μετατρέπει σε DC και φορτίζουν απευθείας την μπαταρία. Σύμφωνα, με το Water and Water, ο συγκεκριμένος τύπος φόρτισης παρακάμπτει τον εσωτερικό AC/DC φορτιστή του οχήματος.
Σημείο φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος
Δημόσιες υποδομές επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα φόρτισης
Υπάρχουν ορισμένοι λόγοι, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό τον ρυθμό και την ταχύτητα με την οποία θα φορτίσει ένα ηλεκτιρκό αυτοκίνητο.
Χωρητικότητα μπαταρίας
Τύπος φόρτισης
Μέγιστη ισχύ φόρτισης που διαχειρίζεται το όχημα
Διαθέσιμος εξωτερικός φορτιστής
Κατάσταση μπαταρίας
Θερμοκρασία μπαταρίας κατά τη φόρτιση